وب سایت اهدا کلیه اولین مرجع خرید و فروش کلیه در کشور است که بیشتر از 7 سال از فعالیت آن میگذرد.
به وب سایت اهدا کلیه خوش آمدید . شما می توانید لیست آگهی های خرید و فروش کلیه را برای شهر
زنوز و دیگر شهرهای همجوار از جمله شهرهای :
تبریز ,
مراغه ,
مرند ,
میانه ,
اهر ,
بناب ,
سهند ,
سراب ,
آذرشهر ,
هادیشهر ,
عجبشیر ,
سردرود ,
ملکان ,
شبستر ,
خسروشاه ,
بستانآباد ,
هشترود ,
اسکو ,
ایلخچی ,
باسمنج ,
ممقان ,
گوگان ,
هریس ,
یامچی ,
صوفیان ,
کلیبر ,
جلفا ,
شندآباد ,
کشکسرای ,
تسوج ,
کلوانق ,
ترکمانچای ,
لیلان ,
سیس ,
بخشایش ,
قرهآغاج ,
مهربان ,
تیمورلو ,
ورزقان ,
زرنق ,
شربیان ,
کوزهکنان ,
وایقان ,
هوراند ,
مبارکشهر ,
بناب مرند ,
شرفخانه ,
خواجه ,
آچاچی ,
دوزدوزان ,
خاروانا ,
خامنه ,
تیکمهداش ,
آقکند ,
آبشاحمد ,
زنوز ,
ترک ,
خمارلو ,
خداجو ,
سیهرود ,
نظرکهریزی ,
جوانقلعه ,
را از طریق این وب سایت انجام دهید .
شهر بدون خودرو یا شهر عاری از خودرو، یک مرکز جمعیتی است که در آن رفت و آمد شهروندان در منطقه شهری عمدتاً با استفاده از حملونقل عمومی، پیادهروی یا دوچرخه سواری صورت میگیرد. مناطقی که در آن تردد وسایل نقلیه موتوری یا خودرویی ممنوع است، ممکن است با نامهای مختلفی چون پیادهراه یا پیادهگذر نامگذاری شوند.
وابستگی به خودرو و استفاده از آن برای رفت و آمد، برای جامعه پیامدها و هزینههای بسیاری دارد. در نتیجه طراحان شهری برای برونرفت از مشکلات مربوط به راهبندان، ایجاد مزایای زیستمحیطی و بهبود کیفیت زندگی، مدلهای مختلفی از شهرهای بدون خودرو را پیشنهاد کردهاند. در حال حاضر در آسیا، اروپا و آفریقا، بسیاری از شهرها به دلیل این که پیش از پیدایش خودرو ساخته شدهاند، مناطق بدون خودرو دارند و در بسیاری از شهرهای در حال توسعه جهان نیز برای نوسازی زیرساختهای شهری از این مدلها استفاده میشود.
شهرهای بدون خودرو، بسته به موقعیت جغرافیاییشان، ویژگیهای خاص خود را دارند. بهطور کلی این شهرها دارای یک پهنه یا منطقه هستهای مسکونی و یک پهنه پیرامونی مبتنی بر خدمات خواهند بود و شبکههای حملونقلی ویژه عابران پیاده و دوچرخهسواران نیز در آنان ساخته خواهد شد. در چنین شهرهایی، پارکینگ خودروها از داخل شهر، به منطقههای پیرامونی منتقل میشوند و میتوان کاربری پارکینگهای داخل شهری و سایر فضاهای مربوط به خودروها را تغییر داد.
انگیزههای زیادی در میان طراحان شهری و عموم مردم برای ساخت یا گذار به یک شهر بدون خودرو وجود دارد. این مدل از شهرها طرفداران بسیاری در بعضی از جنبشهای اجتماعی همچون جنبش بدون خودرو پیدا کرده و تبدیل به یک موضوع درخور توجه در سیاست شدهاست. علاوه بر پیامدهای مثبت زیستمحیطی، شهرهای بدون خودرو عموماً دارای پیامدهای مثبت و کلی اقتصادی، سیاسی و فردی نیز خواهند بود.
برخی از منتقدان شهرهای بدون خودرو باور دارند که ممکن است شهرهای بدون خودرو از نظر اقتصادی تنها به نفع شهروندانی باشد که در مراکز شهرها مستقر هستند و بنابراین این نوع سیاست و مدل شهری ممکن است دسترسی شهروندان ساکنِ حاشیه و حومه شهرها را به مرکز شهر کمتر کند و منجر به ایجاد نابرابری از نوعی دیگر شود. با این حال، در ادبیات علمی دانشگاهی، بسیاری از طراحان و معماران شهری از سیاستهای تشویقی برای شهرهای بدون خودرو حمایت کردهاند.
در سرتاسر جهان، نمونههای زیادی از شهرها، مانند لاهه، توکیو، کپنهیاگ، ونیز، بارسلون، برلین، نورنبرگ، هایدلبرگ، خنت و یزد برای حمایت از این مدل طراحی شهری، سیاستهایی را در پیش گرفتهاند.